Kerani am pejabat melaksanakan pelbagai tugas perkeranian dan pentadbiran menurut prosedur yang ditetapkan. Kerani am pejabat menjalankan pelbagai tugas yang telah dikelaskan dalam mana-mana pekerjaan perkeranian pejabat yang khusus dan memerlukan pengetahuan yang terhad dalam sistem dan prosedur pengurusan pejabat. Tugasan melibatkan membantu tugas-tugas pentadbiran dan pengurusan sebagai contoh aktiviti-aktiviti yang berkaitan dengan tanah; pendaftaran, pelupusan, pungutan hasil, pembangunan dan tugas-tugas lain yang berkaitan; Tugas perkeranian juga boleh ditetapkan menurut prosedur pejabat dan merangkumi menjawab telefon, membuat kunci kira-kira, menaip atau pemprosesan kata, pentrengkasan, pengendalian mesin pejabat, pemfailan, rekod dan membantu khidmat pelanggan.
Tugas merangkumi:
merekodkan, menyediakan, mengisihkan, mengelaskan, dan memfailkan maklumat;
mengisihkan, membuka, dan menghantar mel;
membuat fotokopi dan memfaksimile dokumen;
menyediakan laporan kerja rutin;
merekodkan pengeluaran peralatan kepada kakitangan;
melayani panggilan telefon atau pertanyaan elektronik dan menyambungkan kepada
orang yang berkenaan;
menyalin maklumat ke dalam komputer, dan membaca pruf serta membetulkan salinan;
membantu tugasan khidmat pelanggan
menjalankan tugas yang berkaitan;
menyelia, menjadual dan memantau tugasan pekerja lain.
Semak senarai terkini jawatan kosong kerani di Malaysia. Klik butang dibawah:
Tajuk: Jawatan Kosong Kerani Terkini
Rating: 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.
Rating: 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.